ژولیوس

خاطرات و کارهای روزانه

ژولیوس

خاطرات و کارهای روزانه

شیری شیری تولدت مبارک شیری شیری تولدت مبارک

شیری شیری تولدت مبارک تولدت مبارک دم شما سه چارک (با آهنگ بخون) 

 

خوب شیدا خانوم تولدت هم گذشت میبینی روزا چقدر زود میگذره تا میای بخودت بجنبی میبینی تمام شد  

حتما الان میگی خوب خیلی خوبه دلم میخواد که فکر احمقانه ای است توباید زنده باشی امیر را بزرگ کنی داماد کنی بچه هاش را بزرگ کنی مادر بزرگ بشی با عروست مشکل داشته باشی امیری را در نظر بگیر به این پر رویی حالا بخواد زن بگیره من اینو نمیخوام لباسم از ریخت اوفتاد ( با زبون خودش بخون بدم میاد ازش) 

خوب حالا بریم سر سرگذشت تو  

در آبان ماه سال.......... بدنیا اومدی در یک خونواده 5 نفره سیاه مو فرفری به حدی موهات فرفری بود که یادم میاد کچلت کردن که موهات شاید صاف بشه رنگ پوست هم که نگو سیاه که همه مونده بودند که شکل چه کسی شده 

مامان خیلی ناراحت بود  نمیدونست چی بگه اصلا یادم نمیاد ولی از زمانیکه یادمه که لوزه ات را میخواستی عمل کنی بابا برات یه پینوکیو خرید که با اون بازی کنی تا اینکه مشکل نافت که قبلش بود و مهد کودک یادم میاد و اینکه جنگ شد و تو زیر میز قایم میشدی دوستی تو با رستا دختر همسایه و رفتن ما به اصفهان و مدرسه رفتن تو که مدام مامان را میخواستند معلمها میگفتند که اصلا شبیه هم نیستید از نظر درسی خلاصه شیدا خانوم گذشت راستی یادم رفت بگم که با اسباب بازیهای تو بازی میکردیم و وسایل را میشکستیم در حالیکه وسایل من نو میموند بعضی وقتها توی بازیها علی هم با عرفان همین کارها را میکنه من به یاد اون روزها میافتم خلاصه توی جنگ که ما رفتیم به اصفهان و صبحها برای مدرسه رفتن با ممد مشکل داشتی چون تو را جلو سوار میکرد و تو میترسیدی و فرمان را میچرخوندی و تو سری میخوردی و مدام کتکت میزد بحدی که یه روز یه آقاهه با ممد دعوا کرد و اینکه برای اینکه ترس تو بریزه پشت کامیونها میرفت دستش را میگرفت و تو جیغ میکشیدی را خیلی وقتی یادم مییاد میخندم یادم میاد که میرفتیم و کشک و قارا میخریدم در حالیکه تازه فهمیده بودیم که چیه و و.....  خاطره دیگه وقتی برگشتیم یه روز گفتی از دست بابا از دور یه ماشین دیدم بستنی داشتم میخوردم که اونرو زود انداختم چون بابا ما را ترسونده بود و گفتی وقتی ماشین جلو اومد دیدم که بابا نیست خلاصه از درس خوندنات که التماس میکردی که شبها میخوابیدی هر وقت که بابا اومد مرا زود بیدار کن  

از چرت زدن هات از کتکها که از ممد خوردی یادت میاد برات سئوال طرح میکرد بلد نبودی محکم روی پات میزد الان دلم یه حالی شد  

در دبیرستان و دورانهای که داشتی هر وقت که نتیجه خرداد را میدادند اونروز شیدا اونقدر خوب میشد بدون جیغ و داد ظرف میشد توی گرما کار میکرد و بدون صدا تا بقول معروف خرش از پل بگذره خلاصه گرما تو ی حوض رفتنها  ببعیی که بابا میخرید برای سر بریدن و بازی کردن های ما با اون حتی دماغ گرفتنهاش با دستمال و توی حیاط بازی کردن با مریم و رستا و دخترهای مریم باج خلاصه گذشت تا بزرگ شدیم به اصفهان رفتیم و شیطنتهای تو .......... خلاصه گذشت با همه بدیها و خوبیهاش مخصوصا مقوله درس خوندنها و اینکه من ساده بدبخت تورا کوک میکردم در هر موردی و به جون بابا و ممد میانداختم و در نهایت میگفتم من که چیزی نگفتم من به تو گفتم تو نباید به اونها میگفتی در تابستون جوجه خریدنها و در کارتون براشون خونه درست میکردیم زیر کولر میخوابیدیم و ساعت 4-5 بلند میشدیم کارتون میدیدیم آخ دلم میخواد دوباره اونروزها بیاد عمو خدا بیامرز و ماجرای اون تلویزیون رنگی کوچیک یادش بخیر و خدا بیامرزدش چند روزی میشه که توی فکر آقا جون هستم و ماجراهایی که باهاش داشتیم اینکه هر یک ماه ما یه ماهانه داشتیم که حتما باید به همون میداد و اینکه از خونه بیرونمون میکرد و دوباره التماس و عذر خواهی خلاصه دلم براش تنگ شده یادته بهار که میشد توی حیاط دم آشپزخونه مامان صبحونه بهمون میداد و رادیو گوشکردنها صبح بخیر  آخرهای شهریور و اوایل مهر توی ایون فرش میانداختیم و شبها اونجا میخوابیدیم یادم میاد و دلم میخواد دوباره برگرده اونروزها شبها که تلویزیون را با هزار بدبختی میکشیدیم توی ایون و تلویزیون میدیدیم چقدر حال میکردیم که بتونیم شبکه عراق را ببینیم با اون فیلمهای ایرانی یادش بخیر عزیز آقا و مهری خانوم زنش که میرفتیم پیشش برای درس زبان و شبها که مریم از مطب میاومد و روی تاب حرف میزدیم اونقدر طول میکشید که مامانش سراسیمه میومد دنبالش و.......هزارون خاطره من وقتی عصبی میشدم و داد و بیداد میکردم مامان میگفت یه روزی میشه که آرزوی اینروزها را میکنید و چه زود اونروز اومد چقدر راحت و بی دردسر بودیم چقدر شاد بودیم دلم میخواهد یکدفعه حداقل خوابش را ببینم  

روزهای بارانی و لوبیا چیتی پختن های مامان و کندن نارنج از درخت پرنارنجمان و خوردن و خوابیدن بعد از اون شبهای سرد زمستون و درس خوندهای من عاشق تکون خوردن پنجره توی بارون هستم و گوش دادن به نوبت ما به راه شب و ضبط نوار از صدای شریفی نیا 

خلاصه شبها و خوابیدن در تخت در شبهای تابستون و پشت بوم شستن مامان و پهن کردن رختخوابها چیزهایی که دیگه بچه ها لذتش را نمیبرند من حالا فکر میکنم که چقدر ما با مامان حال کردیم در حالیکه الان هیچ خاطره ای با بچه هامون نداریم  

خلاصه ماجرای خواستگار اومدن های من سررسیدن های مامان سعید و ازدواجم و ازدواج تو و خیلی دیگه خیلی پر حرفی کردم خیلی زیاد یعنی میخواستم فقط بگم شیری شیری تولدت مبارک راستی دو دیگه مونده تابستونها که ممد در مغازه آقا اسدالله کار میکرد و اینه از خواب که بیدار میشد یک ریز میگفت آب آب آب تا بهش آب بدیم و  

خاطره بعدی روزی که تو به محبوب گفتی ما اشتباه کردیم محبوب خانوم ما اشتباه کردیم هیچ وقت از یادم نمیره با این همه خاطره باز دلت میخواد از دنیا بری من که نه  

جدی تولدت مبارک بای

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:12 ق.ظ

خواهر عزیز تراز جانم به خداوند چیزی جز خاطرات شیرین گذشته مرا به این دنیا دبسته نکرده در ضمن این مطلب که برات نوشتم مال شاعری از فرانسه بود همان که می گوید به آرامی آغاز به مردن می کنی از اینکه مرا به همراه خودت به گذشته های دور بردی بهترین هدیه بود ژیلای عزیزم یادت رفت بگویی هر خواستگاری که برات می آمد فال حافظ می زدیم یادت رفت قهر کردن های هر سال عمو سر پخت آش شله زرد و دعوا و گریه کردن های هر سال مامان در اصفهان از دست مریم دایی اکبر .بهر حال من عاشق زندگی کردن هستم چون یم خواهم امیر را بزرگ کنم و از اینکه روی اون کار می کنم و از تفکراتش در بزرگی لذت ببرم می دانی دیروز دیدم بالش برداشته می رود روی تاب گفتم کجا یم روی و او گفت می خوام پرواز پرنده ها را نگاه کنم بعد با هم رفتیم روی تاب دستش را جلوی چشمام گگذاشت و گفت مامان چی می بینی گفتم هیچی گفت اگه بریم توی آپارتمان هیچ وقت پرواز پرنده ها را نمی بینیم چون همیشه یک سقف بالای سرمان است این هم از تعریف کردن در مورد امی حسین ژیلا جان دوستت دارم شیدا

سلام خیلی خندیدم
مگه ممکنه بی مزه یه حرفی بزن بهش بیاد آخه ع ز ب و این حرفها
خوب البته این بدبخت هم که نمیدونه توی مملکت داره چی میگذره از شما ها یاد گرفته و آخرش فسیل میشه
ولی در نهایت من که باورم نمیشه
ولی خداییش اگه کمی اخلاقش بهتر بود خیلی خوب میشد نمیدونم چرا همش احساس میکنم اری هم اینجوری میشه بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد